Utrzymanie właściwego poziomu witaminy D zapewnia prawidłowe funkcjonowanie wielu układów i narządów w naszym organizmie – obrazuje to powyższe zdjęcie.

W naszym klimacie trudno jest utrzymywać wystarczający jej poziom, zarówno ze względu na małe nasłonecznienie w ciągu roku, jak i niewystarczająca jej ilość w diecie. Nie zdajemy sobie również sprawy z niedoborów oraz nie mamy świadomości sposobów jej uzupełniania.

Zapytasz jak zadbać o prawidłowy poziom witaminy D ?

Najlepszym sposobem są kąpiele słoneczne. Od końca kwietnia do września w godzinach między 11, a 15 odbywa się najefektywniejsza synteza skórna. Wystarczy, że będziesz przebywać na słońcu przez co najmniej przez 15- 20 minut z odsłoniętymi przedramionami, nogami i twarzą.

Pamiętajmy, że korzystanie w tym czasie z kremów z filtrem ochronnym wstrzymują syntezę witaminy. Po godzinie 15 nie mamy możliwości wytworzyć zaspokajającego potrzeby organizmu poziomu witaminy D. Przez pozostałą część roku zaleca się każdej osobie dosrosłej przyjmowanie 1000 jednostek międzynarodowych witaminy D.
Suplementujesz witaminę D ale nadal masz wątpliwości czy w Twoim organizmie jest jej wystarczający poziom ? Nic prostszego,wystarczy wykonać badania krwi :)

Obawiasz się, że przekroczysz dzienne zapotrzebowanie na witaminę D ?

Wielogodzinna kąpiel słoneczna oraz suplementacja dietą nie wywoła hiperwitaminozy. Jej nadmiar jest przekształcany w nie szkodliwe związki, które są usuwane z organizmu wraz ze złuszczającym się naskórkiem.